دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله


توقف پخش سریال ابله, , , , , , ,


خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله


خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

 

ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌ شود که نام‌ ها هم نمی‌ توانند برای شبکه سود آور نمایش خانگی کاری کنند و سر و ته آن نیاز به بازنگری اساسی دارد. کمال تبریزی قرار بود سریالی متفاوت بسازد اما بعد از چهار قسمتِ ناامید کننده حالا خبرهای غیررسمی حکایت از متوقف شدن آن به خاطر نارضایتی تهیه کننده دارد.

تهیه کننده ابله شرکت تصویرگستر پاسارگاد است که با ساخت شاهگوش تک سریال موفق شبکه خانگی را به نام خود زده. این شرکت روی موج موفقیت سریال داود میرباقری سراغ کمال تبریزی رفت اما حالا بی‌رغبتی شدید مخاطبان، صاحبان آن را مجاب کرده پرونده ابله را به جای بیست و چند قسمت روی ۱۲ قسمت ببندند تا حداقل خوشنامی و اعتبارشان حفظ شود. محور این گزارش آنالیز ابله و بررسی جزء به جزء دلایل ناکامی سریال کمال تبریزی نیست بلکه مستقمیا به آفتی برمی‌گردد که از سال ۸۸ با فعال شدن سریال‌سازی در شبکه خانگی دامنش را گرفته و انگار قرار نیست آن را رها کند. مخاطبان با این ادبیات آشنا هستند اما چاره‌ای جز یادآوری نمی‌ماند: قهوه تلخ بعد از شروع توفانی و جذب مخاطب میلیونی به ناگهان به کما رفت و پس از چند بار تاخیر در توزیع قسمت‌های پایانی ، پرونده‌اش ناتمام ماند و کسی همچنان از انتهای آن خبر ندارد. وضع قلب یخی بغرنج‌ تر است؛ محمد حسین لطیفی می‌خواست متفاوت‌ترین سریال شبکه خانگی را کارگردانی کند اما سریال را نیمه رها کرد و بعد از آن سامان مقدم با قصه و بازیگرانی کاملا متفاوت سراغ آن رفت. تلاش او هم ناتمام ماند و تازه اوایل سال جاری وسط جام جهانی فوتبال قسمت‌های پایانی‌اش وارد بازار شد؛‌ بدون اتفاقی خاص. لطیفی سال نود باز هم هوس ساخت سریال برای شبکه خانگی کرد؛‌ این بار اما به رغم توزیع کامل سریال کیفیتساخت ایران به مذاق مردم خوش نیامد و تجربه بد دیگر به کارنامه این شبکه اضافه شد. یک سال بعدمهران مدیری تمام هم و غمش را برای احیای اعتماد از دست رفته هوادرانش گذاشت ولی ویلای من نام بدترین سریال این کارگردان محبوب لقب گرفت. بدتر این که تلاش او در شوخی کردم هم به ثمر ننشست تا مدیری آن را پیش از موعد تمام کند و به تلویزیون بازگردد. درباره عشق تعطیل نیست همین قدر اکتفا کنیم که تنها شش قسمت از سریال بیژن بیرنگ آماده است و ادامه ساخت آن نامشخص. تازه کیفیتش هم نتوانسته به دل مخاطبان بنشیند .

تنها سریال موفق همچنان به نام داود میرباقری است؛ ‌نه به خاطر کیفیتش بلکه به خاطر مشخص بودن تکلیف آن با مخاطبان،‌ سود سرشاری که برای سازندگان داشت، توزیع منظم و بالاخره پایان.

موفقیتی که تکرار نشد

شرکت تصویر گستر پاسارگاد بعد از موفقیت نسبی شاهگوش، تصمیم گرفت با کمال تبریزی این موفقیت را تکرار کند. تیم تبلیغات آن خیلی زود دست به کار شدند و در سریال شاهگوش و دیگر محصولات این شرکت، با ساخت و پخش چند تیزر ذهن مردم را برای یک سریال کمدی متفاوت آماده کردند. خب نام کارگردان کمال تبریزی است که در خلق موقعیت‌های کمدی توانایی‌اش را بارها ثابت کرده و همین برای انتظار حداقلی از یک سریال کافی است. در زمان پیش تولید هم مانور زیادی روی نام بازیگران و گریم‌های سنگین آن‌ها می‌شد و زمینه پذیرش ابله بیش از پیش شد. خیلی‌ها منتظر بودند ببینند بعد از گریم‌های سنگین و متفاوت محسن تنبانده در شاهگوش،‌ این بار او چه خواهد کرد آن هم در نقش یک پیر زن. تازه در کنار تنابنده، مجید صالحی و بهنام تشکر هم گریم‌های سنگینی تجربه کردند.

سرنوشت ابله بعد از چهار قسمت

تا الان چهار قسمت از سریال ابله وارد شبکه نمایش خانگی شده اما بیشتر ستایش‌ها محدود به قسمت اول است. هرچند در همان قسمت هم خیلی‌ها فضای سریال تبریزی را نپسندیدند اما با استناد به میزان فروش و کامنت‌های موجود در شبکه‌های مجازی وزن موافقان به خوبی مشهود و گویا بود. از قسمت دوم اما میزان مخاطبان ریزش کرد؛ دلیل اصلی به قصه و فضای جدی سریال بازمی‌گردد که بر خلاف انتظار مخاطبان نه تنها سرگرم کننده نیست که بار طنز هم ندارد.

چرا در ۱۲ قسمت؟

ابتدا قرار بود ابله در سه فصل ۱۳ قسمتی تولید شود اما عدم موفقیت آن، باعث شده سازندگان از ادامه ساخت منصرف شوند. طبعا گفته‌های سازندگان درباره چرایی این اتفاق مستندتر از تحلیل رسانه‌ای است. طبق همین اصل با علی اسدزاده رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به عنوان پخش کننده سریال و یکی از تهیه کنندگان تماس گرفتیم. به خاطر مشغله خواست ۱۵ دقیقه دیگر تماس بگیریم. در تماس دوم هنوز مشغله ادامه داشت اما بعد از طرح موضوع، پی گیری ماجرا را به روابط عمومی سریال موکول کرد. البته می‌دانیم که پاسخگویی درباره سرنوشت سریال و چرایی عدم ساخت ادامه آن در اختیار تهیه کننده است؛ به ویژه آن که قرار بود این گفتگو چالشی هم باشد و نه صرفا خبری. پیرو همین مساله بار دیگر با اسد زاده تماس گرفتیم ولی این بار پاسخی دریافت نشد. قصد داشتیم تلاش برای گفتگو با دیگر تهیه کننده یعنی محمد مسعود هم به نتیجه‌ای مشخص نرسید تا سوالات متعددمان بی‌پاسخ بماند.

نتیجه تحقیق میدانی

یکی از سوالاتی که قرار بود با رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به عنوان پخش کننده سریال مطرح کنیم، میزان فروش ابله بود. عدم پاسخگویی باعث شد دست به تحقیق میدانی بزنیم و سراغ سوپرمارکت‌های چند نقطه از شهر و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی برویم. نتیجه به دست آمده جالب است؛ یعنی میزان فروش ابله در چند سوپرمارکت سعادت آباد و ‌شهرک غرب با مغازه‌های سهروردی و منیریه تفاوت فاحشی ندارد. نخ تسبیح گفته فروشندگان فروش پایین ابله در قیاس با شاهگوش است. اگر خاطرتان باشد سریال قبلی شرکت تصویرگستر پاسارگاد قرار بود در ۲۴ قسمت تمام شود که به خاطر فروش مطلوب دو قسمت دیگر به شاهگوش اضافه شد. سرنوشت ابله اما متفاوت است و به احتمال قوی عدم موفقیتش در بازار فروش یکی از عوامل اصلی متوقف شدن ساخت آن است.

عدم رضایت بازیگران و تن ندادن به مصاحبه

طبعا در شرایط عادی بازیگر رغبت زیادی برای انجام گفتگو درباره نقشش و تجربه تازه دارد‌؛‌ آن هم در شرایطی که این جور مصاحبه‌ها ابزاری مناسب برای تبلیغ یک سریال در شبکه نمایش خانگی است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دو بازیگر اصلی ابله تمایلی برای گفتگو درباره این سریال نداشتند. اصول حرفه‌ای مانع از ذکر نام آن‌ها است اما همین قدر بدانید که این دو بازیگر از شرایط پیش آمده رضایت ندارند و خودشان منتقد سریال هستند. این هم یکی دیگر از دلایل احتمالی متوقف شدن ابله.

واکنش کاربران

همانطور که ابتدای گزارش اشاره شد توقع مخاطبان از ابله به شدت بالا بود؛ هم اسم تبریزی و هم نام بازیگرانی چون تنابنده، مهران‌فر، توسلی،‌ صالحی و انصاری. هرچند همان موقع خیلی‌ها اعتقاد داشتند سریال ستاره ندارد اما به خاطر تجربه موفق تنابنده و مهران فر به ابله امید زیادی داشتند. با این حال هر چه از سریال گذشت حجم نظرات منفی بیشتر شد؛ هر چند بعضی همچنان مصرانه طرفدار ابله هستند. یکی از مخاطبان ابله در صفحه اینستاگرام این سریال نوشته:« قسمت اول خیلی خوب بود قسمت دوم رو دیدم بازم خوب بود ولی قسمت سومش چیز خاصی نداشت.» یک نفر دیگر هم با یک تک کلمه نظرش را عمومی کرده:« تحریم!» . از آن طرف کاربران سایت خبرآنلاین هم واکنش تندی به ابله داشته‌اند:« چرا باید طنز این شکلی بشه؟ حرفهای دو پهلو زشت و بی معنی، بی موضوع بودن، مسخره کردن و دلقک بازی خدا وکیلی ادم سریال های خارجی رو میبینه اصلا نامید میشه. اصلا این سریال متن داشته ؟؟؟؟» یکی دیگر هم گفته: «قسمت اولش که اصلا خوب نبود…» ، دیگری هم نوشته: « متاسفانه سریال های شبکه نمایش خانگی کیفیت پایینی دارند و ضعف فیلمنامه‌ها بسیار مشهوده. با گریم های متفاوت بازیگران هم مخاطب شاید تا ۵ قسمت ترغیب به خرید سی دی بشه.» خب این هم یک دلیل دیگر برای توقف تولید ابله.

محسن تنابنده کجاست؟

گفتیم که سازندگان برای گریم سنگین بازیگران سریال تبلیغات زیادی راه انداخته بودند. خود بازیگران هم سهم زیادی در این باره داشتند و در صفحات شخصی‌شان به تناوب از آن‌ها رونمایی می‌کردند. طبعا به خاطر موفقیت محسن تنبانده در شاهگوش خیلی‌ها امید زیادی به بازی او در نقش یک پیرزن داشتند. تنابنده در این نقش هم خوب است؛ وقتی می‌آید از مخاطب خنده می‌گیرد اما سهمش بعد از چهار قسمت به ۱۰ دقیقه هم نمی‌رسد! او بعد از پایان فیلم ایران برگر به ابله پیوست و خیلی زود سراغ کارگردانی فیلم سینمایی‌اش گینس رفت. با یک حساب ساده می‌توان حدس زد که نباید به افزایش حضور او در ابله امید داشت. کمرنگ بودن حضور برگ برنده سریال قطعا ریزش مخاطب دارد و این هم یکی دیگر از دلایل توقف آن می‌تواند باشد.

ابله؛ کمدی یا معمایی؟

بر اساس وعده سازندگان، مخاطب خود را برای تماشای یک سریال کمدی آماده کرده بود. ابله اما گره داستانش را روی ماجرایی معمایی گذاشته و رگه‌های طنز در آن بسیار پایین است. دنیای سریال و شخصیت‌های کاریکاتورگونه ابله به جای گرفتن خنده از سوی مخاطب پس زده می‌شوند و او را سردرگم می‌کند. کمال تبریزی چنین فضایی را پیش‌تر در فیلم همیشه پای یک زن در میان است، تجربه کرده بود. این تجربه اما تبدیل به یکی از بدترین فیلم‌های تبریزی نزد منتقدان شد و حالا به شکلی اغراق شده در ابله تکرار شده. تحلیل جامع سریال بماند برای بعد، غرض از ذکر این نمونه به خاطر نقش مبنایی و اساسی فیلمنامه در سریال است. یعنی اگر ابله فیلمنامه‌ای قوی داشت و تکلیفش با خود معلوم بود، می‌شد از دیگر ضعف‌های آن گذشت. قلاب داستانی ابله نتوانسته مخاطبان را گیر بیاندازد و طبعا انگیزه‌ای برای دنبال کردن آن باقی نمی‌گذارد.

چند نکته دیگر

تصویرگستر پاسارگاد برای شاهگوش انرژی زیادی خرج می‌کرد؛ نمونه مشهودش سایت سریال بود که اتفاقا هنوز فعال است و می‌توان عکس‌های باکیفیت هر قسمت را دانلود کرد. در سایت آن اطلاعات کاملی درباره هر قسمت، بازیگران، نظر دیگران و گفتگوهای متعددی وجود دارد. سایت ابله اما فاقد این ویژگی‌ها است. غالب آیکون‌ها فاقد اطلاعات است و به نظر می‌رسد خود تصویرگستر پاسارگاد انگیزه‌ای برای سامان دادن به آن ندارد. همین قدر بدانید که همچنان عکس فاطمه معتمد آریا و حمید رضا آذرنگ به عنوان بازیگران اصلی ابله در سایت به چشم می خورد.

خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

 

ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌ شود که نام‌ ها هم نمی‌ توانند برای شبکه سود آور نمایش خانگی کاری کنند و سر و ته آن نیاز به بازنگری اساسی دارد. کمال تبریزی قرار بود سریالی متفاوت بسازد اما بعد از چهار قسمتِ ناامید کننده حالا خبرهای غیررسمی حکایت از متوقف شدن آن به خاطر نارضایتی تهیه کننده دارد.

تهیه کننده ابله شرکت تصویرگستر پاسارگاد است که با ساخت شاهگوش تک سریال موفق شبکه خانگی را به نام خود زده. این شرکت روی موج موفقیت سریال داود میرباقری سراغ کمال تبریزی رفت اما حالا بی‌رغبتی شدید مخاطبان، صاحبان آن را مجاب کرده پرونده ابله را به جای بیست و چند قسمت روی ۱۲ قسمت ببندند تا حداقل خوشنامی و اعتبارشان حفظ شود. محور این گزارش آنالیز ابله و بررسی جزء به جزء دلایل ناکامی سریال کمال تبریزی نیست بلکه مستقمیا به آفتی برمی‌گردد که از سال ۸۸ با فعال شدن سریال‌سازی در شبکه خانگی دامنش را گرفته و انگار قرار نیست آن را رها کند. مخاطبان با این ادبیات آشنا هستند اما چاره‌ای جز یادآوری نمی‌ماند: قهوه تلخ بعد از شروع توفانی و جذب مخاطب میلیونی به ناگهان به کما رفت و پس از چند بار تاخیر در توزیع قسمت‌های پایانی ، پرونده‌اش ناتمام ماند و کسی همچنان از انتهای آن خبر ندارد. وضع قلب یخی بغرنج‌ تر است؛ محمد حسین لطیفی می‌خواست متفاوت‌ترین سریال شبکه خانگی را کارگردانی کند اما سریال را نیمه رها کرد و بعد از آن سامان مقدم با قصه و بازیگرانی کاملا متفاوت سراغ آن رفت. تلاش او هم ناتمام ماند و تازه اوایل سال جاری وسط جام جهانی فوتبال قسمت‌های پایانی‌اش وارد بازار شد؛‌ بدون اتفاقی خاص. لطیفی سال نود باز هم هوس ساخت سریال برای شبکه خانگی کرد؛‌ این بار اما به رغم توزیع کامل سریال کیفیتساخت ایران به مذاق مردم خوش نیامد و تجربه بد دیگر به کارنامه این شبکه اضافه شد. یک سال بعدمهران مدیری تمام هم و غمش را برای احیای اعتماد از دست رفته هوادرانش گذاشت ولی ویلای من نام بدترین سریال این کارگردان محبوب لقب گرفت. بدتر این که تلاش او در شوخی کردم هم به ثمر ننشست تا مدیری آن را پیش از موعد تمام کند و به تلویزیون بازگردد. درباره عشق تعطیل نیست همین قدر اکتفا کنیم که تنها شش قسمت از سریال بیژن بیرنگ آماده است و ادامه ساخت آن نامشخص. تازه کیفیتش هم نتوانسته به دل مخاطبان بنشیند .

تنها سریال موفق همچنان به نام داود میرباقری است؛ ‌نه به خاطر کیفیتش بلکه به خاطر مشخص بودن تکلیف آن با مخاطبان،‌ سود سرشاری که برای سازندگان داشت، توزیع منظم و بالاخره پایان.

موفقیتی که تکرار نشد

شرکت تصویر گستر پاسارگاد بعد از موفقیت نسبی شاهگوش، تصمیم گرفت با کمال تبریزی این موفقیت را تکرار کند. تیم تبلیغات آن خیلی زود دست به کار شدند و در سریال شاهگوش و دیگر محصولات این شرکت، با ساخت و پخش چند تیزر ذهن مردم را برای یک سریال کمدی متفاوت آماده کردند. خب نام کارگردان کمال تبریزی است که در خلق موقعیت‌های کمدی توانایی‌اش را بارها ثابت کرده و همین برای انتظار حداقلی از یک سریال کافی است. در زمان پیش تولید هم مانور زیادی روی نام بازیگران و گریم‌های سنگین آن‌ها می‌شد و زمینه پذیرش ابله بیش از پیش شد. خیلی‌ها منتظر بودند ببینند بعد از گریم‌های سنگین و متفاوت محسن تنبانده در شاهگوش،‌ این بار او چه خواهد کرد آن هم در نقش یک پیر زن. تازه در کنار تنابنده، مجید صالحی و بهنام تشکر هم گریم‌های سنگینی تجربه کردند.

سرنوشت ابله بعد از چهار قسمت

تا الان چهار قسمت از سریال ابله وارد شبکه نمایش خانگی شده اما بیشتر ستایش‌ها محدود به قسمت اول است. هرچند در همان قسمت هم خیلی‌ها فضای سریال تبریزی را نپسندیدند اما با استناد به میزان فروش و کامنت‌های موجود در شبکه‌های مجازی وزن موافقان به خوبی مشهود و گویا بود. از قسمت دوم اما میزان مخاطبان ریزش کرد؛ دلیل اصلی به قصه و فضای جدی سریال بازمی‌گردد که بر خلاف انتظار مخاطبان نه تنها سرگرم کننده نیست که بار طنز هم ندارد.

چرا در ۱۲ قسمت؟

ابتدا قرار بود ابله در سه فصل ۱۳ قسمتی تولید شود اما عدم موفقیت آن، باعث شده سازندگان از ادامه ساخت منصرف شوند. طبعا گفته‌های سازندگان درباره چرایی این اتفاق مستندتر از تحلیل رسانه‌ای است. طبق همین اصل با علی اسدزاده رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به عنوان پخش کننده سریال و یکی از تهیه کنندگان تماس گرفتیم. به خاطر مشغله خواست ۱۵ دقیقه دیگر تماس بگیریم. در تماس دوم هنوز مشغله ادامه داشت اما بعد از طرح موضوع، پی گیری ماجرا را به روابط عمومی سریال موکول کرد. البته می‌دانیم که پاسخگویی درباره سرنوشت سریال و چرایی عدم ساخت ادامه آن در اختیار تهیه کننده است؛ به ویژه آن که قرار بود این گفتگو چالشی هم باشد و نه صرفا خبری. پیرو همین مساله بار دیگر با اسد زاده تماس گرفتیم ولی این بار پاسخی دریافت نشد. قصد داشتیم تلاش برای گفتگو با دیگر تهیه کننده یعنی محمد مسعود هم به نتیجه‌ای مشخص نرسید تا سوالات متعددمان بی‌پاسخ بماند.

نتیجه تحقیق میدانی

یکی از سوالاتی که قرار بود با رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به عنوان پخش کننده سریال مطرح کنیم، میزان فروش ابله بود. عدم پاسخگویی باعث شد دست به تحقیق میدانی بزنیم و سراغ سوپرمارکت‌های چند نقطه از شهر و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی برویم. نتیجه به دست آمده جالب است؛ یعنی میزان فروش ابله در چند سوپرمارکت سعادت آباد و ‌شهرک غرب با مغازه‌های سهروردی و منیریه تفاوت فاحشی ندارد. نخ تسبیح گفته فروشندگان فروش پایین ابله در قیاس با شاهگوش است. اگر خاطرتان باشد سریال قبلی شرکت تصویرگستر پاسارگاد قرار بود در ۲۴ قسمت تمام شود که به خاطر فروش مطلوب دو قسمت دیگر به شاهگوش اضافه شد. سرنوشت ابله اما متفاوت است و به احتمال قوی عدم موفقیتش در بازار فروش یکی از عوامل اصلی متوقف شدن ساخت آن است.

عدم رضایت بازیگران و تن ندادن به مصاحبه

طبعا در شرایط عادی بازیگر رغبت زیادی برای انجام گفتگو درباره نقشش و تجربه تازه دارد‌؛‌ آن هم در شرایطی که این جور مصاحبه‌ها ابزاری مناسب برای تبلیغ یک سریال در شبکه نمایش خانگی است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دو بازیگر اصلی ابله تمایلی برای گفتگو درباره این سریال نداشتند. اصول حرفه‌ای مانع از ذکر نام آن‌ها است اما همین قدر بدانید که این دو بازیگر از شرایط پیش آمده رضایت ندارند و خودشان منتقد سریال هستند. این هم یکی دیگر از دلایل احتمالی متوقف شدن ابله.

واکنش کاربران

همانطور که ابتدای گزارش اشاره شد توقع مخاطبان از ابله به شدت بالا بود؛ هم اسم تبریزی و هم نام بازیگرانی چون تنابنده، مهران‌فر، توسلی،‌ صالحی و انصاری. هرچند همان موقع خیلی‌ها اعتقاد داشتند سریال ستاره ندارد اما به خاطر تجربه موفق تنابنده و مهران فر به ابله امید زیادی داشتند. با این حال هر چه از سریال گذشت حجم نظرات منفی بیشتر شد؛ هر چند بعضی همچنان مصرانه طرفدار ابله هستند. یکی از مخاطبان ابله در صفحه اینستاگرام این سریال نوشته:« قسمت اول خیلی خوب بود قسمت دوم رو دیدم بازم خوب بود ولی قسمت سومش چیز خاصی نداشت.» یک نفر دیگر هم با یک تک کلمه نظرش را عمومی کرده:« تحریم!» . از آن طرف کاربران سایت خبرآنلاین هم واکنش تندی به ابله داشته‌اند:« چرا باید طنز این شکلی بشه؟ حرفهای دو پهلو زشت و بی معنی، بی موضوع بودن، مسخره کردن و دلقک بازی خدا وکیلی ادم سریال های خارجی رو میبینه اصلا نامید میشه. اصلا این سریال متن داشته ؟؟؟؟» یکی دیگر هم گفته: «قسمت اولش که اصلا خوب نبود…» ، دیگری هم نوشته: « متاسفانه سریال های شبکه نمایش خانگی کیفیت پایینی دارند و ضعف فیلمنامه‌ها بسیار مشهوده. با گریم های متفاوت بازیگران هم مخاطب شاید تا ۵ قسمت ترغیب به خرید سی دی بشه.» خب این هم یک دلیل دیگر برای توقف تولید ابله.

محسن تنابنده کجاست؟

گفتیم که سازندگان برای گریم سنگین بازیگران سریال تبلیغات زیادی راه انداخته بودند. خود بازیگران هم سهم زیادی در این باره داشتند و در صفحات شخصی‌شان به تناوب از آن‌ها رونمایی می‌کردند. طبعا به خاطر موفقیت محسن تنبانده در شاهگوش خیلی‌ها امید زیادی به بازی او در نقش یک پیرزن داشتند. تنابنده در این نقش هم خوب است؛ وقتی می‌آید از مخاطب خنده می‌گیرد اما سهمش بعد از چهار قسمت به ۱۰ دقیقه هم نمی‌رسد! او بعد از پایان فیلم ایران برگر به ابله پیوست و خیلی زود سراغ کارگردانی فیلم سینمایی‌اش گینس رفت. با یک حساب ساده می‌توان حدس زد که نباید به افزایش حضور او در ابله امید داشت. کمرنگ بودن حضور برگ برنده سریال قطعا ریزش مخاطب دارد و این هم یکی دیگر از دلایل توقف آن می‌تواند باشد.

ابله؛ کمدی یا معمایی؟

بر اساس وعده سازندگان، مخاطب خود را برای تماشای یک سریال کمدی آماده کرده بود. ابله اما گره داستانش را روی ماجرایی معمایی گذاشته و رگه‌های طنز در آن بسیار پایین است. دنیای سریال و شخصیت‌های کاریکاتورگونه ابله به جای گرفتن خنده از سوی مخاطب پس زده می‌شوند و او را سردرگم می‌کند. کمال تبریزی چنین فضایی را پیش‌تر در فیلم همیشه پای یک زن در میان است، تجربه کرده بود. این تجربه اما تبدیل به یکی از بدترین فیلم‌های تبریزی نزد منتقدان شد و حالا به شکلی اغراق شده در ابله تکرار شده. تحلیل جامع سریال بماند برای بعد، غرض از ذکر این نمونه به خاطر نقش مبنایی و اساسی فیلمنامه در سریال است. یعنی اگر ابله فیلمنامه‌ای قوی داشت و تکلیفش با خود معلوم بود، می‌شد از دیگر ضعف‌های آن گذشت. قلاب داستانی ابله نتوانسته مخاطبان را گیر بیاندازد و طبعا انگیزه‌ای برای دنبال کردن آن باقی نمی‌گذارد.

چند نکته دیگر

تصویرگستر پاسارگاد برای شاهگوش انرژی زیادی خرج می‌کرد؛ نمونه مشهودش سایت سریال بود که اتفاقا هنوز فعال است و می‌توان عکس‌های باکیفیت هر قسمت را دانلود کرد. در سایت آن اطلاعات کاملی درباره هر قسمت، بازیگران، نظر دیگران و گفتگوهای متعددی وجود دارد. سایت ابله اما فاقد این ویژگی‌ها است. غالب آیکون‌ها فاقد اطلاعات است و به نظر می‌رسد خود تصویرگستر پاسارگاد انگیزه‌ای برای سامان دادن به آن ندارد. همین قدر بدانید که همچنان عکس فاطمه معتمد آریا و حمید رضا آذرنگ به عنوان بازیگران اصلی ابله در سایت به چشم می خورد.



  1. خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله

    30m30.rozblog.com/post/381
    ۵۲ دقیقه پیش - ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌ شود که نام‌ ها هم نمی‌ توانند برای شبکه سود آور نمایش خانگی کاری کنند و سر و ته آن نیاز به بازنگری ...
  2. پخش نشدن سریال ابله 9 اسفند 93

    30m30.rozblog.com/tag/پخش+نشدن+سریال+ابله+9+اسفند+93
    ۵۲ دقیقه پیش - خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله,پخش نشدن سریال ابله 9 اسفند 93.
  3. خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله بایگانی - سی سی پا ...

    3030pa.com/tag/خبرتوقف-غیر-منتظره-پخش-سریال-ابله
    خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله. ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌ شود که نام‌ ها هم نمی‌ توانند برای شبکه سود آور نمایش خانگی کاری کنند و سر و ته ...
  4. زمان پخش و جزئیات سریال های نوروزی سال 94

    3030pa.com/478-زمان-پخش-و-جزئیات-سریال-های-نوروزی-سال-94.html
    ۶ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله ... این سریال در ۱۵ قسمت برای پخش در ایام نوروز آماده می‌شود و سعید فرهادی و امیرعباس پیام نگارش فیلم‌نامه آن ...
  5. خلاصه داستان و قسمت آخر سریال برگ ریزان بایگانی - سی ...

    3030pa.com/tag/خلاصه-داستان-و-قسمت-آخر-سریال-برگ-ریزان
    خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله ... نام اصلی سریال به زبان ترکی Yaprak Dökümü و نام سریال به فارسی برگ ریزان کارگردان آن کرم چاتای در ژانر درام کشور ...
  6. اسکان نوروزی 94 بایگانی - سی سی پا سایت خبری تفریحی

    3030pa.com/tag/اسکان-نوروزی-94
    دانلود آهنگ تیتراژ سریال در انتظار آفتاب/لینک مستقیم · خبر زلزله ... خلاصه داستان قسمت آخر و عکس های سریال سعید و شورا · خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله.
  7. دنیای مد - سی سی پا سایت خبری تفریحی

    3030pa.com/category/mode
    دانلود فیلم سر بریدن گروگان ژاپنی بدست داعش امروز ۱۲ بهمن · عکس و بیوگرافی مهدیه محمد خانی ... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله · مراحل خوشبختب پایدار ...
  8. همسر نوشین طافی بایگانی - سی سی پا سایت خبری تفریحی

    3030pa.com/tag/همسر-نوشین-طافی
    زمان پخش برنامه آقازاده ها با مجری گری فرزاد حسنی · خلاصه و ... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله · دانلود فیلم سر بریدن گروگان ژاپنی بدست داعش امروز 12 بهمن
  9. اس ام اس تبریک روز مهندس 93 - سی سی پا سایت خبری تفریحی

    3030pa.com/777-اس-ام-اس-تبریک-روز-مهندس-93.html
    خبر توقف ساخت سریال اتاق عمل مهران مدیری دی ۹۳/دلیل .... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله · شیک ترین مدل دکوراسیون میز تلویزیون ۹۴ · سایت ثبت نام اسکان ...
  10. دانلود جشنواره فجر 93 - سی سی پا سایت خبری تفریحی

    3030pa.com/tag/دانلود-جشنواره-فجر-93
    خلاصه داستان قسمت آخر و عکس های سریال سعید و شورا ... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله ... دانلود مراسم افتتاحیه 33 سیو سومین جشنواره فیلم فجر بهمن 93 ...
  11. ایا مدارس اهواز روز 21 بهمن 93 تعطیله بایگانی - سی سی پا ...

    3030pa.com/tag/ایا-مدارس-اهواز-روز-21-بهمن-93-تعطیله
    دانلود فیلم و عکس سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش +18 ... دانلود کامل فیلم کشته شدن فریحا در سریال ترکی فریحا ... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله.
  12. تکذیب خبر گشته شدن گلشیفته فراهانی بهمن 93

    3030pa.com/497-تکذیب-خبر-گشته-شدن-گلشیفته-فراهانی-بهم.html
    دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 94 همه رشته ها ... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله · شیک ترین مدل دکوراسیون میز تلویزیون ۹۴ · سایت ...
  13. عکس های استقبال مردم از تیم ملی فوتبال 7 بهمن 93

    3030pa.com/484-عکس-های-استقبال-مردم-از-تیم-ملی-فوتبال-7.html
    عکس های زیبای جمیله بازیگر سریال روزی روزگاری .... خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله · شیک ترین مدل دکوراسیون میز تلویزیون ۹۴ · سایت ثبت نام اسکان ...
  14. دانلود فیلم توهین مجری شبکه من و تو به بهاره رهنما و الهام چرخنده

    3030pa.com/575-دانلود-فیلم-توهین-مجری-شبکه-من-و-تو-به-ب.html
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - خبرتوقف غیر منتظره پخش سریال ابله ... برچسب ها: دانلود فیلم توهین سالومه به الهام چرخنده, دانلود فیلم توهین سالومه به بهاره رهنما, دانلود فیلم توهین ...
  15. توقف غیر منتظره سریال ابله !! - سایت تفریحی آسمان سرگرمی

    funsky.ir/main/news/توقف-غیر-منتظره-سریال-ابله/
    ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌شود که نام‌ها هم نمی‌توانند برای ... کار شدند و در سریال شاهگوش و دیگر محصولات این شرکت، با ساخت و پخش چند تیزر ذهن ...
  16. زن و شوهر | زمان شروع پخش سریال ستایش 2

    shadaab.zanoshohar.org/list/زمان+شروع+پخش+سریال+ستایش+2.html
    در پی انتشار خبر توقف سریال «اتاق عمل»، روابط عمومی این پروژه متن کوتاهی را ... زمان واکنش به فاصله زمانی بین ارائه غیر منتظره محرک تا شروع پاسخ گفته می‎شود. .... سریال ابله،کاری از کمال تبریزی است که برای پخش از شبکه خانگی آماده می شود و ...
  17. اخبار فرهنگی - شمسه

    shamsehplus.ir/tag/اخبار-فرهنگی/
    «یادگاری» که از مدت ها قبل روی آنتن می رود و از همان ابتدای پخش تا الان هیچ وقت نتوانسته به برنامه پرمخاطب و جذابی تبدیل شود. .... توقف غیر منتظره سریال ابله ! ... ناکامی سریال ابله این حقیقت تلخ را یادآور می‌شود که نام‌ها هم نمی‌توانند برای شبکه سود ...... گرچه در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ خبر توقف تولید پیکان اعلام شد، این خودرو به ...
  18. کافه سینما - اخبار ضد و نقیضی درباره رسیدن سریال مهران ...

    www.caffecinema.com/.../7248-اخبار-ضد-و-نقیضی-درباره-رسیدن-سر...
    ۷ ساعت پیش - از سویی خبر رسید که: در حالی که چندی قبل خبر توقف تولید سریال "اتاق عمل" به دلیل ... شبکه تهران که در ابتدا سریال برای پخش در آن تولید میشد به شبکه اقتصادی تغییر ماهیت داده و می ... رسانه‌ها خبر دادند: "ابله" متوقف شد/ محسن تنابنده کجاست؟ .... یک تصویر غیرمنتظره: ابراهیم حاتمی‌کیا در بالگرد یک رزمایش.
  19. ویژه برنامه های نوروز 94 سیما - صفحه اصلی

    btlf.net/list/ویژه+برنامه+های+نوروز+94+سیما.html
    به گزارش بانی فیلم، پخش برنامه تلویزیونی «آقازاده ها» به تهیه کنندگی علی زاهدی و .... نوروز در شنبه باشه اونو خوش یمن میدونن و وقتی یه اتفاق غیر منتظره خوب رخ میده .... بعد از رسانه ای شدن خبر توقف پخش برنامه معتضد به دلیل شرکت ..... دانلود قسمت آخر سریال افسانه دونگ یی زبان اصلی | دانلود قسمت پنجم سریال ابله دانلود نیوز ...
  1. رنج باند - rangeband خلاصه قسمت اخر سریال قلب زرد - rss

    setareharghavani.rangeband.com/.../خلاصه+قسمت+اخر+سریال+قلب+زرد....
    قراره با یکی از دوستام بریم بیرون و خوش بگذرونیم ، منتظرم خبر بده . ... سریال ابله،کاری از کمال تبریزی است که برای پخش از شبکه خانگی آماده می شود و قرار بود .... در طی انتشار خبر توقف سریال اتاق عمل روابط عمومی این پروژه متن کوتاهی به این ..... جاسوسی بدافزار اندرویدی با تظاهر به خاموش شدن گوشی · غیر فعال کردن اتوران سی ...
  2. دلیل توقف سریال اتاق عمل مهران مدیری مشخص شد - پرشین وی

    www.persianv.com/preview/271342.php
    ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در پی انتشار خبر توقف سریال «اتاق عمل» روابط عمومی این پروژه متن کوتاهی با این ... این سریال در 90 قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود. ...... واکنش مجریان مشهور به اتفاقات غیرمنتظره روی آنتن زنده + عکس ... حمله هواداران «امیر تتلو» به سریال ابله + عکس ...
  3. اخبار پارسیک - معمای شاه تعطیل شد؟

    news.parseek.com/Url/?id=9735681
    ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اما این روزها خبر توقف «معمای شاه» به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی به گوش می‌رسد؛ مشکلی که چندان برای این پروژه غیرمنتظره نیست و سازندگان آن پیش از ... سریال «معمای شاه» به تهیه‌کنندگی علی لدنی برای پخش از شبکه یک ساخته می‌شود. ... در جشنواره فیلم فجر امسال ندارم/ در اثری جدید با عنوان "ابله"بازی می کنم ...
  4. نمایش گزینه ها بر اساس برچسب ها: تلویزیون - شفقنا رسانه

    media.shafaqna.com/other-services/draft/itemlist/tag/تلویزیون.html?...
    محب اهری که این روزها در سریال «ابله» کمال تبریزی ایفای نقش می‌کند، درخصوص ... تلویزیون در دهه‌ی امسال به پخش تکراری برخی مجموعه‌های محرمی هم روی آورده است. .... اما این روزها خبر توقف «معمای شاه» به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی به گوش می‌رسد؛ مشکلی که چندان برای این پروژه غیرمنتظره نیست و سازندگان آن پیش از این هم با توقف ...
  5. سینمای ایران | سایت تفریحی دردونه | برگه 38

    www.dordoneh.com/category/cinema/page/38
    ۱ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - حسنی در این سریال نقش مردی به نام «عارف ساتور» را دارد و کسانی که .... جمع کردن دوباره گروه، کار خیلی سختی است»، «احتمالا خبر توقف سریال صحبت دارد»، «مهران ... نیمه مهر، پخش تصاویر بازیگران قهوه تلخ در ایستگاه متروی قیطریه تهران ... مدیری هم به طرز غیرمنتظره ای سر از فیلم «پل چوبی» مهدی کرم پور درآورد.
  6. سفر غیرمنتظره چاک هیگل به کابل | تابناک - Vista News Hub

    vista.ir/news/18680839/سفر-غیرمنتظره-چاک-هیگل-به-کابل
    ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وزیر دفاع آمریکا امروز به طور غیر منتظره به منظور دیدار و گفتگو با رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان وارد کابل شد .
  7. - محسن چاووشی برای «انقلاب زیبا» می‌خواند | رجانیوز

    vista.ir/news/.../-محسن-چاووشی-برای-«انقلاب-زیبا»-می‌خواند-%7C-رجانی...
    ۱۱ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد. ... پیش از این زمزمه‌هایی درباره پخش این سریال در دو فاز و پیش و پس از ماه مبارک رمضان شنیده شده بود، به گفته عباسی‌زاده، شبکه یک هنوز زمان قطعی پخش سریال را اعلام .... هجوم شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی · خبر توقف واگذاری ...
  8. از امشب روی آنتن سیما: اولین سریال با محوریت بخش ... - ویستا

    vista.ir/.../از-امشب-روی-آنتن-سیما:-اولین-سریال-با-محوریت-بخش-پیشگی...
    ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سریال تازه مسعود آب پرور که آثاری چون دوگانه موفق «هوش سیاه» را در کارنامه ... گرچه با پیگیری‌های مهر، مدیر گروه سریال شبکه ۳، در حالی که حتی رسانه‌های مکتوب هم خبر توقف ... ۲۱ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود و باز پخش آن، روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود. ..... احتمال رسیدن به توافق غیرمنتظره در مذاکرات هسته ای وجود دارد ...
  9. Mohammad A لیست فعالیت های من - کلوب

    www.cloob.com/profile/activity/listmy/username/.../t1328989212
    همه می دونستند که این غیر ممکنه زیرا شایا حتی بلد نیست که چطوری چوب رو بگیره! .... بازیگران هرچقدر هم که مشهور و حرفه ای باشند، گاهی اوقات احساس می کنند ابله و نادان هستند. .... جمع کردن دوباره گروه، کار خیلی سختی است»، «احتمالا خبر توقف سریال صحبت ... مدیری هم به طرز غیرمنتظره ای سر از فیلم «پل چوبی» مهدی کرم پور درآورد.
  10. کوزمودیسک - kosmodisc قسمت 96 سریال روزی روزگاری

    samanomehdi.kosmodisc.ir/list/قسمت+96++سریال+روزی+روزگاری.html
    دانلود سریال ایمان(سرنوشت) با بازی لی مین هو-دوبله و زبان اصل-درخواستی ... قراره با یکی از دوستام بریم بیرون و خوش بگذرونیم ، منتظرم خبر بده ... در حال حاظر سریال ... در پی انتشار خبر توقف سریال «اتاق عمل»، روابط عمومی این پروژه متن کوتاهی را منتشر کرده است. به گزارش .... دانلود قسمت سوم سریال ابله با کیفیت عالی HD.
  11. سرگرمی | سایت تفریحی مهر سل - Part 29

    mehrsell.ir/tag/سرگرمی/page/29/
    پیرمرد با عصبانیت : مردک ابله ! ...... عصبانیت غیر منتظره شما کمی تحلیل رفته و تبدیل به رنجشی شده است که دیگر بیشتر از این ادامه نخواهد داشت. ...... 50 نفر از مردم مازندران پیش از ظهر پنج شنبه در انتقاد به پخش سریال «پایتخت 3» مقابل ...... انتظار می‌رود که مجرمان اینترنتی با شنیدن خبر “توقف پشتیبانی امنیتی از XP”، ...
  12. احمدی‌نژاد نامه خودش را رد کرد/ تقدیر 500میلیونی از محل یارانه ...

    www.yjc.ir/fa/news/4358827/احمدی
    فائزه هاشمی پس از یک سفر غیرمنتظره به لندن روز شنبه به تهران بازگشت. ..... خاطر انتشار خبر توقف تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی، بسیاری از مایحتاج ضروری ...
  13. اردیبهشت ٩٠ - رضوان

    ashoura4.persianblog.ir/1390/2/
    طبیعی ، مانند : برگ کوکا، کوکائین، کراک، برگ و ساقه برخى درختان مثل خات و کراتم و ...... بعد از 4 ماه و 23 روز، سوالش خیلی غیرمنتظره بود. ...... وی با اشاره به خبر توقف فعالیت کمیته 3 نفره بعد از جریانات اخیر کشور، ...... همچنین از شبکه من و تو یک، همزمان با ایام محرم سال ۸۹ مجموعه سفرنامه های شخصی انگلیسی زبان پخش میشد.
  14. JahaneSanat News Feed

    adullam11.rssing.com/chan-6631203/all_p19.html
    حالا که یک‌سوم از پخش همه آنها گذشته و فضای کلی آنها مشخص است. ... اما صدای سریال بلندتر هم شده است و نه‌تنها از میدان بهارستان شده، بلکه مرزهای کشور را هم ...... فیلم‌های کوتاه و مستندی همچون «دو غذای سرد برای یک نفر» «در همان جاده قدیمی» «ابله»و‌. ...... «مرد پرنده یا فضیلت غیرمنتظره نادانی» ساخته آلخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان ...
  15. Home - گمرک سهلان - صفحه اصلی

    safarisafari.videonama.ir/list/گمرک+سهلان.html
    دانلود پایانامه بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات از دیدگاه .... استان ایلام در مصاحبه با خبرنگار میمک در مرز مهران با اعلام خبر توقف صادرات از مرز مهران ... کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران، مهندس بیگی رئیس گروه صادرات غیر نفتی ،مهندس ..... نو روزی | تصاویر تراکتور جر 7810 | محبوبه تفضلی در سریال ما نیز روزگاری ...
  16. عکس های جشن قهرمانی پرسپولیس - www.jalalpic.com - ...

    behrestan.persianblog.ir/1389/3/
    ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - این سوال دیگر سفسطه است چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟ .... رسانه ها هم در هفته قبل با واکنشی که در مقابل خبر توقف واگذاری سهام ... دیگر که بخش عمده این قشر محسوب می شوند منتظر سهام عدالتی نباشند. ...... سریال‌های تلویزیونی منتشر و حتی تأکید شد پس از پایان پخش سریال ...
  17. [PDF]شماره چهارم نشریه کوچه گزیده مطلب های تارنمای کوچه از شانزدهم ...

    koochehcdn.s3.amazonaws.com/wp-content/.../koocheh-mag-no4-low.p...
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ ه‍.ش. - های ی غیر واقع و ناکار آمد را پی ش گرفته است. آن ها سعی در ...... هفت ماه منتظر جوابش شود. .... آیاتی از قرآن، سپس پخش قسمت ی از سخن رانی آیت اله ...... انگ ار نه تنها قرار نیس ت تا سریال حمالت ...... دیوانه و چوپان را ابله می پندارد فقط به این اکتفا می کند ...... احتم ال داده می ش ود که خبر توقف.
  18. فرهنگی | زرین فا سایت تفریحی و سرگرمی

    www.zarinfa.ir/tag/فرهنگی/
    وی افزود: طبق این آیین نامه ها، موسیقی های غیر هنری شامل مراسم عروسی، جشن ها و… ...... یک وقت تلویزیون است و پخش می‌کند و خیلی وقت ها ناخودآگاه برنامه دیده می شود اما ..... این اتفاق را دوست دارم که سر ساعت تلویزیون را روشن می‌کنند و منتظر می‌نشینند. ...... سریال «اتاق عمل» در رسانه‌های غیررسمی منتشر شد و در پی انتشار خبر توقف ...
  19. صفحه 1--30 دی 87 - روزنامه عصر مردم

    www.asremardom.com/1387/10/4
    پخش آب پودر شده بر روی قلوه سنگ ها نیز یکی دیگر از جلوه های آب موجود در باغ است. ..... نوذری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که عرضه نفت از سوی کشورهای غیر اوپک در سال ... رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در خصوص صحت خبر توقف خصوصی‌سازی با ..... نمونه خشم مردم عراق علیه بوش را در پرتاب لنگه کفش منتظر الزیدی، خبرنگار ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.