دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ |دانلودسافتها

سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ |دانلودسافتها

Irritable-Bowel-Syndrome

 

با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان مجله وزین پزشکی دکتر سلام

مقاله این هفته ما به بررسی سندرم روده تحریک پذیر که به آن هم Irritable Bowel Syndrome هم گفته می شود اختصاص پیدا می نماید.

سندروم روده تحریک پذیر چیست؟

Irritable bowel syndrome (IBS), also known as “spastic colon,” یک مشکل فراگیر در قرن حاضر به شمار می اید. بسیاری از افراد متاسفانه در جامعه دوره هایی دردناک متشکل از بیرون روی های متمادی و سپس یبوست را تجربه می نمایند،این بیماری حدود ١٠ الی ١٥ درصد مردمانی را که در امریکای شمالی زندگی می کنند تحت تأثیر خود قرار می دهند.

 

نشانه های سندروم روده تحریک پذیر

مهمترین علایم وجود این بیماری درد شکمی می باشد که همراه با تغییرات متناوب أجابت مزاج ظاهر می گردد.این تغییرات می تواند شامل یبوست ، بیرون روی، و حتی گاهی همزمان بروز یابد.تورم و گاز و احساس نفخ در ناحیه شکم از دیگر علایم این بیماری می تواند به شمار اید.در بررسی های متعدد اسیبی به دیواره روده وارد نشده است و یافت روده سالم می باشد اما به علت وجود درد و نیاز به أجابت مزاج های گاها متناوب شرایط زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

 

 دلایل به وجود آمدن بیماری سندروم کوتاه:

متاسفانه دلیل قطعی وجود این بیماری شناخته نشده است . در این مورد تئوری های متعددی وجود دارد یکی از این تئوری ها به حرکت غیر معمول عضلات روده اشاره می نماید که سبب إیجاد درد و دلپیچه می گردد . برخی افراد این بیماری را بعد از ابتلا به عفونت های دستگاه گوارشی تجربه نموده اند هر چند که این قضیه إثبات شده نیست ،حساسیت های غذایی از دیگر موارد مطرح شده است که هم چنان در حال بررسی می باشد.

 

چه افرادی در معرض ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر هستند؟

 

تمام افراد می توانند دچار این بیماری شوند اما آمار نشان داده است که متاسفانه شیوع این بیماری در خانمها دو برابر اقایان می باشد.این بیماری در افرادی که سابقه خانوادگی دارند بیشتر دیده می شود و سن شیوع ان معمولا در أوائل دهه ٢٠ زندگی می باشد .این بیماری گاها می تواند با افسردگی و اضطراب هم خود را نمایان کند.

 

چگونگی تشخیص بیماری سندروم روده تحریک پذیر:

در حال حاضر هیچ تست استاندارد شناخته شده ای برای تشخیص صددرصد این بیماری وجود ندارد، شرح حال کامل بیمار و گوش کردن به علائم و تاریخچه بیمار جزو اقدامات أساسی هستند، در شرایط خاص پزشکان برای کنار گذاشتن دسته دیگری از بیماریها ممکن است انجام برخی از تست ها را ضروری بدانند.

 

زندگی با بیماری سندروم روده تحریک پذیر:

این بیماری زندگی شما را به خطر نمی إندازد اما ممکن است سبب إیجاد تغییرات متعددی در نحوه زندگی شما شود. در دورانی که از بیرون روی رنج می برید بهتر است قبل از خروج از منزل اگاهی دقیقی از محل تمام دستشویی های سر راه خود داشته باشید.

 

سندروم روده تحریک پذیر و استرس:

 

چه شما مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر باشید و چه نه ، در روزهایی که به هر دلیلی از استرس بیشتری برخوردار بودید متوجه تغییرات در دستگاه گوارش خود شده اید ، استرس در این گونه مواقع به طور قطع می تواند به سخت تر شدن شرایط مزاجی شما کمک کند ، نفس های عمیق کشیدن و تغییر جو پیرامون می تواند کمک کننده به شمار اید.

 

 

چگونه سندروم روده تحریک پذیر را تحت مدیریت خود قرار دهیم؟

 

اولین کار برای کنترل سندرم روده تحریک پذیر این است که بتوانیم درک کنیم چگونه و تحت چه شرایطی مشکلات بیشتر بروز می یابند.به جز استرس ، تغییرات هورمونی، برخی از داروها حتی یک غذای خاص می تواند سبب إیجاد مشکل نماید، برأی برخی از افراد محدود کردن کافئین ، غذاهای تند ، مواد حاوی الکل و غذاهای حاوی فیبر بالا می تواند مشکلات را تشدید نماید.

 

سندروم روده تحریک پذیر و پروبیوتیکها:

 

پروبیوتیکها باکتریهای مفیدی هستند که در دستگاه گوارش وجود دارند ، بهترین نوع ان در ماست موجود می باشد، سعی کنیم هنگام خرید ماست از این دسته از ماستها که با پروبیوتیکها غنی شده اند استفاده کنیم ، برخی از مطالعات نشانگر بهبودی نسبی سندروم روده تحریک پذیر به دنبال مصرف این نوع مواد بوده است.

 

درمان سندروم روده تحریک پذیر به هنگام بیرون روی های متناوب؛

 

اگر تغییرات غذایی تأثیری در بهبودی أجابت مزاج مکرر نداشت در این هنگام پزشک از داروهای ضد بیرون روی مانند” lomotil” و یا داروی ” Imodium ” استفاده می کند.

 

درمان سندروم روده تحریک پذیر به هنگام یبوست؟

 

در این گونه مواقع غالبا از “stool softener ” ها و ” laxative “ها برای کنترل یبوست استفاده می شود ، لازم به ذکر است که مقدار مصرف محدود و بنا به نظر دکتر باشد .

در این قسمت لازم است خاطر نشان کنم که برخی از پزشکان برای کنترل علایم این بیماری از داروهای ضد افسردگی با دوز بسیار پایین استفاده می کنند و تا کنون نتایج رضایت بخشی هم کسب نموده اند.

 

 

نکته پایانی:

اگر شما خواننده گرامی علاقه مند به استفاده از محصولات گیاهی هستید گیاهی به نام ” peppermint oil” در بازار وجود دارد که نتایج خوبی در درمان علائم تا به حال داشته است.

 

 

 

 

 

با سپاس فروان از همراهی همه شما خوبان

سمیرا کریم ابادی

 

 

این مطلب توسط خانم دکتر سمیرا کریم آبادی جهت انتشار در مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.


  1. سندرم روده تحریک پذیر: علایم, دلایل, پیشگیری و درمان ...

    rastineh.ir › اخبار
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک بیماری معمول بوده که در روده بزرگ رخ می .... دلایل, پیشگیری و درمان تهوع و استفراغ سندرم پیش از قاعدگی چیست؟
  2. سندرم روده تحریک‌پذیر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    fa.wikipedia.org/wiki/سندرم_روده_تحریک‌پذیر
    محققان گزارش کرده‌اند که شیوع بالای سندرم روده تحریک‌پذیر، می‌تواند باعث ...... bowel syndrome with other disorders: what are the causes and implications?".
  3. بیماری روده تحریک پذیر چیست؟ - سیمرغ

    seemorgh.com/health/diseases-and-prevention/...disease/13263-13263/
    ۴ مهر ۱۳۸۷ ه‍.ش. - بیماری یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شامل گروهی از علایم است .شایعترین علایم این بیماری شامل درد یا .....
  4. آیا سندروم روده تحریک پذیر قابل معالجه است؟ - پارسی طب

    fa.parsiteb.com/news.php?nid=11365
    پزشک چگونه سندروم روده تحریک پذیر را تشخیص می دهد؟ آیا سندروم روده تحریک پذیر قابل معالجه است؟ ◅ علت سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در این سندرم ماهیچه های ...
  5. سندرم روده تحریک پذیر

    publicrelations.tums.ac.ir/articles/index.asp?articleID=3
    علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟ کشیدن سیگار، خوردن بعضی غذاها بخصوص بعضی میوه‏ها و سبزیجات، نوشیدن الکل یا نوشیدن کافئین‏دار یا احساس فشار روحی و ...
  6. سندرم روده تحریک پذیر علائم ، عوارض ، درمان و…(مرجع کامل ...

    www.pezeshk.us › بیماریهای غیر واگیر شایع
    ۲۳ تیر ۱۳۸۵ ه‍.ش. - نشانگان روده تحریک پذیر چیست؟ ۶۷۶۷۷۶۷۶۶۷.jpg. نشانگان روده تحریک پذیر یا به اختصار IBS مشکلی است که عمدتاً روده بزرگ را تحت تأثیر ...
  7. علائم و علل سندروم روده تحریک پذیر - رژیم درمانی نوین

    www.novindiet.com/article/علائم-و-علل-سندروم-روده-تحریک-پذیر
    ۱۵ تیر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - علائم و علل سندروم روده تحریک پذیر لاغری,کاهش وزن,چاقی,تغذیه,رژیم لاغری,رژیم درمانی,رژیم ... سندرم روده ی تحریک پذیر(IBS)، عارضه ی رایجی است که روده بزرگ(کولون) را تحت تاثیر قرار می دهد. .... نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
  8. نقش ورزش در سندروم روده تحریک پذیر(IBS) - بیتوته

    www.beytoote.com/sport/darman/sport2-bowel-syndrome.html
    گرچه ورزش کردن راه درمان سندروم روده تحریک پذیر نیست، ولی سلامت کلی را افزایش و استرس ..... اسکوات چیست؟,آموزش حرکت اسکوات,نحوه صحیح انجام حرکت اسکوات ...
  9. سندرم روده تحریک پذیر- دکتر سید مهدی سید میرزایی

    www.kmu.ac.ir/Default1.aspx?Id=6120
    سندرم روده تحریک پذیر یکی از بیماریهای شایع گوارشی است که بخش قابل توجهی از جامعه را درگیر می کند . این بیماری که با درد مزمن شکمی و تغییرات در اجابت مزاج ...
  10. نشانگان روده تحریک پذیر

    pgtmrc.bpums.ac.ir/Fa/DynPages-909.htm
    ۱ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - مثلاً سندرم روده تحریک پذیر باعث گرفتگی، آروق زدن، دفع گاز، اسهال و یبوست می شود. چه چیزهایی لازم ... نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟
  11. دکتر مهرداد رضایی - علایم و علل سندرم روده تحریک پذیر

    drmehrdadrezaie.com/index.aspx?siteid=143&pageid=4817
    سندرم روده ی تحریک پذیر(IBS)، عارضه ی رایجی است که روده بزرگ)کولون) را تحت تاثیر قرار می دهد. سندرم روده تحریک پذیر معمولاً منجر به گرفتگی و انقباض عضلات ...
  12. روده تحریک پذیر IBS

    ibowels.blogfa.com/
    ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سندروم روده تحریک‌پذیر یا روده عصبی (IBS ) این بیماری حدود 15 تا 20 درصد مردم را درگیر کرده است که اگر این ... وی علت ابتلای افراد به بیماری سندروم روده تحریک پذیر را رفتارهای نامتعارف دوران کودکی فرد مانند .... نفخ چیست؟
  13. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - گیاهان دارویی معجزه - درمان ...

    mojezeh-hamedan.blogfa.com/post-598.aspx
    گیاهان دارویی معجزه - درمان آسان است - سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - ناب ترین معجون ها و عرقیات گیاهی : 08134282429-08138292930.
  14. آنچه باید درباره روده تحریک پذیر بدانیم رام کردن روده های سرکش

    vista.ir/.../آنچه-باید-درباره-روده-تحریک-پذیر-بدانیم-رام-کردن-روده-های-...
    علت چیست؟ هنوز علت دقیق این اختلال به خوبی ... تغییر اجابت مزاج یکی از مهمترین علائم ناخوشایند سندرم روده تحریک پذیر است. الگوی تغییر اجابت مزاج شامل ...
  15. سوال و جواب های رایج در زمینه سندرم روده تحریک پذیر | سبک ...

    20115.ir/life_style/سوال-و-جواب-های-رایج-در-زمینه-سندرم-روده/
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ سندرم روده ی تحریک پذیر(IBS)، عارضه ای است که روده بزرگ (کولون) را تحت تاثیر قرار می دهد.در سندرم روده تحریک ...
  16. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ - مجله پزشکی دکتر سلام

    www.hidoctor.ir/64642_سندروم-روده-تحریک-پذیر-چیست؟.html/
    ۹ ساعت پیش - سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ Irritable bowel syndrome (IBS), also known as “spastic colon,” یک مشکل فراگیر در قرن حاضر به شمار می اید.
  17. سندرم روده تحریک پذیر - رژیم غذایی

    www.foodregime.com › مقالات پزشکی
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - علت سندرم روده تحریک پذیر چیست. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزی باعث سندرم روده تحریک پذیر می شود افراد مبتلا به IBS ممکن است ...
  18. تشخیص سندرم روده تحریک پذیر (IBS ) | تو با تو

    2ba2.com/health/diseases/96674/تشخیص-سندرم-روده-تحریک-پذیر-ibs
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - IBS یک بیماری نیست بلکه یک اختلال در کارکرد روده است، در این بیماری روده به درستی کار نمی‌‌کند . سندرم روده تحریک پذیر سندرم روده تحریک پذیر ...
  19. سندرم روده تحریک پذیر چیست - پزشک آنلاین

    www.pezeshkonline.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=8986
    ۱ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - What is Irritable Bowel Syndrome سندرم روده تحریک پذیر یا کولیت عصبی یا IBS یک حالت مرضی مزمن میباشد که با اختلال عملکرد روده بزرگ ...
  20. سندرم روده تحریک پذیر : پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد

    www.ddri.ir › محتوا › دانستنیهای پزشکی
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع گوارشی است که 20-10 درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند. اگر چه این اختلال درمان قطعی ندارد، اما داروهایی ...
  21. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) - دکتر دقاق زاده-متخصص طب ...

    drdaghaghzadeh.blogfa.com/cat-359.aspx
    زنانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند علائمشان در طی دوره قاعدگی بیشتر می شود. نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ علائم اصلی سندرم روده تحریک پذیر موارد ...
  22. سندرم روده تحریک‌پذیر چیست؟ - فوت و فن

    www.footofan.com/fa/contents/.../سندرم-روده-تحریک‌پذیر-چیست؟/
    ۳۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک‌پذیر همان IBS است که از عبارت Irritable bowel syndrome گرفته شده است. این سندرم یک اختلال رایج است که روده بزرگ را تحت ...
  23. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ - داروخانه امام

    www.razavipharma.com/index.php/fa/.../951-2013-10-15-07-49-14
    ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندروم روده تحریک پذیر(IBS) یک اختلال عملکردی دستگاه گوارش به این معناست که مشکلی در اثر تغییر عملکرد دستگاه گوارشی بوجود می آید .
  24. درمان هایی برای کنترل سندروم روده تحریک پذیر(IBS) - مجله ...

    www.ir-med.com/.../3545-درمان-هایی-برای-کنترل-سندروم-روده-تحریک-...
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندروم روده تحریک پذیر علائم بدی دارد، مانند نفخ و اسهال. چون یک درمان برای همه مناسب نیست ، افراد مبتلا به IBS، باید آنچه را که به کارشان می آید، ...
  25. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ | بسیاری از افراد به این سندرم

    www.ghatreh.com/news/nn24518798/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست
    ۳۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بسیاری از افراد به این سندرم مبتلا هستند، اما نمی دانند؛ زیرا تصور می کنند علائمی همچون دل پیچه، نفخ و غیره مسا.
  26. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - تی نیوز

    tnews.ir/news/597836241189.html
    ۱ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به گزارش خبرگزاری تسنیم، سندرم روده تحریک‌پذیر همان IBS است که از عبارت Irritable bowel syndrome گرفته شده است. این سندرم یک اختلال رایج ...
  27. انجمن های گفتگو گوارش • مشاهده مبحث - سندرم روده تحریک ...

    www.govaresh.net/Forum/viewtopic.php?p=64
    admin: Site Admin: پست ها : 38: تاریخ عضویت: پنج شنبه 19 خرداد ماه , 1390 10:51 am: محل سکونت: تهران: تشکر کرده: 0 دفعه: تشکر شده: 0 دفعه. بالا ...
  28. روده تحریک پذیر چیست - dezpajohesh

    dezpajohesh.ir/tag/روده-تحریک-پذیر-چیست-4258
    روده تحریک پذیر چیست - مشاهده برچسبها. روده تحریک پذیر چیست · تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک پذیر + عکس. تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک پذیر + عکس.
  29. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - دکتر من

    doctoreman.ir/fa/news/496/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست
    ۲ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در سندرم روده تحریک پذیر روده ها تغییرات ساختمانی ندارند و نرمال به نظر می رسند. اما به بطور طبیعی کار نمی کنند در ...
  30. دکتر اسماعیل شمس افضلی - درمان سندرم روده تحریک پذیر در ...

    drshamsafzali.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=324
    سندرم رشد بیش از حد باکتریهای روده چیستنفخ شکمی چیستیبوست چیستاسهالکولونوسکوپی ..... تغذیه مناسب برای بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ...
  31. علل سندرم روده تحریک پذیر و درمان آن - مجله اینترنتی | 99up.ir

    99up.ir/علل-سندرم-روده-تحریک-پذیر-و-درمان-آن-2006
    در بسیاری از موارد با ( مواد غذایی، شیوه زندگی و استرس ) می توانید سندرم روده تحریک پذیر را کنترل کنید. علت سندرم روده تحریک پذیر چیست هنوز مشخص نیست که ...
  32. سندرم روده تحریک پذیر

    ibs-irani.blogfa.com/
    سندرم روده تحریک پذیر علائم ، عوارض ،. درمان و…(مرجع کامل اطلاعات ). نشانگان روده تحریک پذیر چیست؟ ۶۷۶۷۷۶۷۶۶۷.jpg. نشانگان روده تحریک پذیر یا به اختصار IBS ...
  33. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ - فارسی

    www.rpsi.ir/fa-IR/Article/Details/19
    رتبه: ۲ - ‏۹۲ رأی
    سندروم روده تحریک پذیر(IBS) یک اختلال عملکردی دستگاه گوارش به این معناست که مشکلی در اثر تغییر عملکرد دستگاه گوارشی بوجود می آید.
  34. زهراامیرخانی(مدیر مسئول) - دانشجویان ارشد فیزیولوژی89

    www.physiology.blogfa.com/author-nirvana.aspx
    زنانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند علائمشان در طی دوره قاعدگی بیشتر می شود. نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ علائم اصلی سندرم روده تحریک پذیر موارد ...
  35. [PDF]سندرم روده تحریک پذیر سندرم دیسترس تنفسی حاد

    www.salamatiran.com/pdf/novin/537_2.pdf
    آموزش بیماران. / شماره 1 /537 آذر 91 312. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ احساس ناراحتی معده یا دردی است IBS سندرم روده تحریک پذیر، یا. که با یبوست یا اسهال یا هر دو ...
  36. سندروم روده تحریک پذیر / بخش اول | هفت سیب

    www.7sib.ir › ... › دانشنامه سلامت › اطفال به زبان کودکان
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سندروم روده تحریک‌پذیر چیست؟ روده‌های بدن انسان ممکن است دچار مشکلی شوند که به آن سندروم روده تحریک‌پذیر گفته می‌شود. این مشکل می‌تواند ...
  37. دکتر رسول عزیزی - بیماری سندروم روده تحریک پذیر

    rasoulazizi.com/fa/سندروم_روده_تحریک_پذیر.html
    سندروم روده تحریک پذیر - برای آی بی اس اسامی مختلفی مانند کولون عصبی، کولون اسپاستیک، روده ... سندروم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع می باشد که 30 درصد جمعیت آمریکا در طول دوره ای از زندگی به آن مبتلا می شوند. ... علائم آی بی اس چیست؟
  38. سندرم روده تحریک پذیر - دانشگاه علوم پزشکی گلستان

    www.goums.ac.ir/printme.php?item=7.1636.510.fa
    سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ دانلود این مطلب. غذاهای هضم شده پس از ترک معده وارد روده کوچک شده ، سپس به روده بزرگ می رو ن د. روده بزرگ با حرکات خود غذا را به آرامی ...
  39. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - سلامتی برای همه

    www.myhealth.ir/1388-04-08-04-49-06/64-ibs.html
    ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در سندرم روده تحریک پذیر روده ها تغییرات ساختمانی ندارند و نرمال به نظر می رسند. اما به بطور طبیعی کار نمی کنند در ...
  40. تغذیه در سندرم روده تحریک پذیر - {{ کشکول راز }}

    kashkuleraz.persianblog.ir/tag/تغذیه_در_سندرم_روده_تحریک_پذیر
    زمانی که شما دچار سندرم روده تحریک پذیر هستید، فیبر می تواند یک راه حل باشد. ... چنان چه فهمیدید دریافت فیبر به درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر(IBS) در شما کمک می کند، برای کسب بهترین نتایج ..... راز ۹ ماهه بودن زمان بارداری در انسان‌ها چیست؟
  41. روزنامه اعتماد88/8/18: آشنایی با سندرم روده تحریک پذیر : از ...

    www.magiran.com/npview.asp?ID=1981524
    ۱۸ آبان ۱۳۸۸ ه‍.ش. - هیچ کس نمی داند علت سندرم روده تحریک پذیر چیست. روده های مبتلایان به IBS هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارد، گرچه مطمئناً به غذا و استرس واکنش ...
  42. سندرم روده تحریک پذیر درمان نداره؟!!! [آرشیو] - P30World ...

    forum.p30world.com › ... › موضوعات علمی › پرسش و پاسخ پزشکی
    ۲۰ مهر ۱۳۸۶ ه‍.ش. - 25پست - ‏19 نویسنده
    علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟ کشیدن سیگار، خوردن بعضی غذاها بخصوص بعضی میوه‏ها و سبزیجات، نوشیدن الکل یا نوشیدن کافئین‏دار یا ...
  43. سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ - هایپرکلابز

    hyperclubz.com/main/HealthyTopic.aspx?TopicId=82345
    سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ علایم و نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟...
  44. سندرم روده ی تحریک پذیر چیست؟ - رادیو سلامت

    www.radiosalamat.ir/persian/program.php?Id_News=4954
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک پذیر یا به اختصار IBS مشکلی است که عمدتاً روده بزرگ را تحت تأثیر قرارمی دهد. روده بزرگ بخشی از دستگاه گوارش است که مدفوع ...
  45. سندرم روده تحریک پذیر ( IBS ) چیست ؟ علائم،تشخیص و درمان ...

    clinicsalamat.com › ... › سندرم روده تحریک پذیر
    سندرم روده تحریک پذیر ، یک اختلال شایع گوارشی است که ویژگی اصلی آن تغییر در اجابت مزاج و درد شکمی است . نکته مهم ، آن است که در سندرم روده تحریک پذیر هیچ.
  46. مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر بخوانند

    facelover.ir/مبتلایان-به-سندرم-روده-تحریک-پذیر-بخوانند-437
    سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، عارضه رایجی است که روده بزرگ یا کولون را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری منجر به گرفتگی و انقباض عضلات روده، درد شکم، تجمع ...
  47. علت بیماری روده تحریک پذیر - ایران سلامت

    forum.iransalamat.com/...روده-تحریک-پذیر.../علت-بیماری-روده-تحریک...
    ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - علت سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در این سندرم ماهیچه های صاف روده ها گاهی به طور غیر طبیعی انقباضهای طولانی و شدیدتر از معمول پیدا می کنند.
  48. انجمن راسخون - مجله پزشکی : دستگاه گوارش

    www.rasekhoon.net › انجمن ها › علم و دانش › پزشکی و سلامت
    زنانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند علائمشان در طی دوره قاعدگی بیشتر می شود. ○○ نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ ○ علائم اصلی سندرم روده تحریک ...
  49. لیش - سندرم روده ی تحریک پذیر

    arialish.blogfa.com/post-7.aspx
    پزشک چگونه سندرم روده تحریک پذیر را تشخیص می دهد؟ بیشترین قسمت تشخیص با شرح حال و معاینه بیمار صورت می گیرد. آزمایش های مختلف خون و مدفوع در این سندرم ...
  50. تحریک پذیر - سایت رسمی دکترحسین میرزایی

    dr110.parsiblog.com/Posts/5/تحریک+پذیر/
    حدود 80 درصد بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، اختلالات خفیف روحی دارند و هنگام استرس های روحی علائم روده ای شدید می شود.. علائم روده تحریک پذیر چیست؟
  51. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - sita-mag

    sita-mag.ir/tag/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست-5586
    سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - مشاهده برچسبها. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک پذیر + عکس. تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک ...
  52. سندروم روده تحریک پذیر | دکتر تولیت

    towliat.com › بلاگ
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ سندروم روده تحریک پذیر (Irritable Bowel Syndrome- IBS) بیماری است که از هر شخص به شخص دیگر متفاوت بوده و ...
  53. به وبلاگ من خوش امدید! - سندرم روده تحریک پذیر

    deltateta.mihanblog.com/post/7
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟ کشیدن سیگار، خوردن بعضی غذاها بخصوص بعضی میوه‏ها و سبزیجات، نوشیدن الکل یا نوشیدن کافئین‏دار یا ...
  54. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ - سایت

    helpforlife.ir/tag/سندروم-روده-تحریک-پذیر-چیست-74032
    سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ - مشاهده برچسبها. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ بیماری روده تحریک پذیر چیست؟ بیماری روده تحریک پذیر چیست؟ آموزش چند مدل ...
  55. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) - مرکز ضایعات نخاعی جانبازان

    www.isaarsci.ir/general%20health%20folder/genhealthart53.htm
    سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال شایع گوارشی است که ویژگی اصلی آن ایجاد تغییر در اجابت مزاج و ... -اگر روده تحریک پذیر یک بیماری نیست، پس چیست؟
  56. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - سایت | allwebs.ir

    allwebs.ir/tag/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست-30831
    علل سندرم روده تحریک پذیر و درمان آن , سندرم روده ,علل سندرم روده ,روده تحریک پذیر ,سندرم روده تحریک پذیر ,علت سندرم روده ,علائم سندرم روده تحریک پذیر ,تشخیص ...
  57. سندرم روده تحریک پذیر چیست | ایران دکتر

    www.irandr.org/pedia/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست.html
    سندرم روده تحریک پذیر چیست. گیاهی که امروز قصد معرفی آن را داریم خرفه یا قلفه یا پرپهن نام دارد این گیاه در بعضی از شهرهای کشورمان به عنوان سبزی استفاده میشود ...
  58. علت درد شکم چیست؟ - عصر ایران

    www.asriran.com/fa/news/262023/علت-درد-شکم-چیست
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در برخی مواقع، درد شکمی می تواند بدون التهاب، ورم و یا کمبود ذخیره خونی باشد، برای مثال: سندرم روده تحریک پذیر( IBS). * تشخیص علت درد شکم
  59. از سندرم روده تحریک پذیر چه میدانید؟ - itc2013.ir

    itc2013.ir/از-سندرم-روده-تحریک-پذیر-چه-میدانید-1737
    بیماری زخم معده،علل و راه درمان آن · هموکروماتوز چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود ... سندرم روده تحریک پذیر با عنوان کولون اسپاتیک هم شناخته می شود که اختلال ...
  60. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - مجله اینترنتی سه مین

    3min.ir/tag/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست-12075
    سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ از سندرم روده تحریک پذیر چه میدانید؟ از سندرم روده تحریک پذیر چه میدانید؟ آخرین مطالب; پربیینده ترین مطالب. از سندرم روده تحریک ...
  61. بیماری روده تحریک پذیر چیست؟ – جدیدترین اخبار ایران و ...

    www.momtaznews.com/بیماری-روده-تحریک-پذیر-چیست؟/
    بیماری یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شامل گروهی از علایم است. شایعترین علایم این بیماری شامل درد یا احساس ناراحتی در شکم شامل نفخ، اسهال و یا یبوست است.
  62. سندرم روده تحریک پذیر یا IBS | گیاه درمان | درمان با گیاهان ...

    giahdarman.com/ibs/
    ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک‌پذیر یا آی‌بی‌اِس (IBS‏) نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، ...
  63. (IBS) سندرم روده تحریک‌پذیر - آفتاب

    www.aftabir.com/health/.../inner_digestion_colon_disease_stimulation.p...
    نوشتن احساسات علائم سندرم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشد ... نشانگان روده تحریک پذیر چیست؟ ... علائم سایر اغلب شامل اتساع شکمی، رفع درد شکمى با حرکت روده، افزایش دفع مدفوع با درد، مدفوع شل با درد، وجود بلغم در مدفوع و احساس دفع ناکامل ...
  64. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

    facebogh.ir/tag/سندرم-روده-تحریک-پذیر-چیست-13440
    سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - مشاهده برچسبها. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک پذیر + عکس. تاثیر ورزش در سندروم روده تحریک ...
  65. سندرم روده تحریک پذیر و ورزش - پورتال پزشکی ورزشی ایران

    sportmedicine.ir/modules.php?name=contents&t=462
    سندرم کولون تحریک پذیر با دردهای شکمی و پیچش شکم و تغییرات در عملکرد روده ها- از جمله نفخ، گاز، اسهال و یبوست – مشکلاتی که خیلی از مردم دوست ندارند در مورد آن ...
  66. سندرم روده تحریک پذیر (کولیت عصبی) - سایت علمی ...

    www.daneshju.ir/forum/f855/t128492.html
    ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ ه‍.ش. - حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم جامعه دچار این سندرم می باشند. علت سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در این سندرم ماهیچه های صاف روده ها گاهی بطور غیر طبیعی ...
  67. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ | 35956 - دانلود فیلم

    khodkari.ir/سندروم-روده-تحریک-پذیر-چیست؟/
    با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان مجله وزین پزشکی دکتر سلام مقاله این هفته ما به بررسی سندرم روده تحریک پذیر که به آن هم Irritable Bowel Syndrome هم گفته می شود ...
  68. درمان بیماری روده تحریک پذیر - مکمل‌های حاوی فیبر - گیاه ...

    robabnaz1.persianblog.ir/.../درمان_بیماری_روده_تحریک_پذیر_-_مکمل‌ها...
    سی: پژوهشگران می‌گویند بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر یا آی.بی.اس می‌تواند مربوط به حساسیت به برخی از غذاها باشد.یافته‌های پژوهشگران نشانگر وجود آنتی‌بادی ...
  69. آبان 1391 - اختلال روده تحریک پذیر!/روان شناسی - Blogfa

    www.noshin1391.blogfa.com/?p=2
    IBS یک بیماری نیست بلکه یک اختلال در کارکرد روده است، در این بیماری روده به درستی کار نمی‌‌کند اما بیماری جدی هم ندارد. علت سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟
  70. تحریک - آکاایران

    tandorosti.akairan.com/tag/تحریک/
    سندرم روده تحریک پذیر یا IBS در اثر تحریک زیاد پایانه عصب روده ای ایجاد می شود. ... آیا می‌دانید راز داشتن متابولیسم یا همان سوخت و ساز سریع‌تر چیست؟ اگر شما هم ...
  71. انجمن بیماران آی بی اس، سندرم روده تحریک پذیر • مشاهده موضوع ...

    ibsgroup.ir/froum/viewtopic.php?f=63&t=177
    5پست - ‏2 نویسنده
    مانومتری آنورکتال چیست؟ اختلالات در دفع مدفوع از جمله بیماریهای شایع دستگاه گوارش می باشد. مجموعه تستهایی که عملکرد آنورکتال رانشان میدهند وبه مانومتری آنورکتال ...
  72. سندروم روده تحریک پذیر، بیماری که درمان قطعی ندارد - خراسان

    www.khorasannews.com/News.aspx?id=6995172
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مهدیه دهشیبی - آیا درباره بیماری سندروم روده تحریک پذیر یا آی بی اِس (IBS) اطلاعاتی دارید؟ یا می دانید علائم آن چیست؟ چندی پیش یک فوق تخصص ...
  73. روده تحریک‏پذیر و عصبى و بیمارى‏هاى التهابى روده

    www.shareh.com/persian/magazine/payam_z/84/168/31.htm
    سندروم روده تحریکپذیر از جمله مشکلات افرادى است که استرس‏پذیر و مضطرب هستند. ... علت ایجاد سندروم روده تحریکپذیر یا «IBS» چیست؟ سه عامل اصلى در ایجاد روده ...
  74. روده

    iribipg.ir/روده
    ... پدیا سرطان روده بزرگ یا چنگار روده بزرگ یا سرطان کولون گونه ای سرطان است که در ان سلول هایبیماری روده تحریک پذیر چیست بیماری یا سندرم روده تحریک پذیر ibs ...
  75. سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ - تسنیم | خبر فارسی

    khabarfarsi.com/n/11719765
    ۱ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سندرم روده تحریک پذیر همان IBS است که از عبارت Irritable bowel syndrome گرفته شده است. این سندرم یک اختلال ...
  76. سندرم روده تحریک پذیر - iranbanou.com-ایران بانو

    iranbanou.com/magazin.aspx?id...سندرم%20روده%20تحریک%20پذیر
    حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم جامعه دچار این سندرم می باشند. ○ علت سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ در این سندرم ماهیچه های صاف روده ها گاهی به طور غیر طبیعی انقباضهای ...
  77. سندرم روده تحریک‏پذیر یاIBS | دکتر شهرام نظری - Nazari

    shahramnazari.com/fa/ibs/
    ۱ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندرم روده تحریکپذیر ، بعضی اوقات این بیماری را کولیت عصبی نیز می‏گویند. افرادی که ... سؤالات رایج. علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟
  78. معده و روده درد

    madehdard.blogfa.com/
    علت سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ پزشکان هنوز در مورد یافتن علل سندرم تحریک پذیر به نتایج مشخصی دست پیدا نکرده اند . به نظر می‌ رسد در این بیماران نسبت به ...
  79. دارونماها و سندرم روده تحریک‌پذیر - یک پزشک

    1pezeshk.com/archives/2011/01/دارونماها-و-سندرم-روده-تحریک‌پذیر.html
    ۱۴ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - سندرم روده تحریک‌پذیر، یک اختلال عملکردی روده است که با درد شک و ... م ۲۳سالمه و یکساله از بیماری روده تحریک پذیر رنج میبرم موقع استرس و ...
  80. همه چیز در مورد سندرم روده تحریک پذیر • انجمن پاتوق یو

    talk.patoghu.com/thread1444.html
    نچه باید درباره بیماری روده تحریک پذیر بدانید سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ غذاهای هضم شده پس از ترک معده وارد روده کوچک شده ، سپس به روده بزرگ می روند. روده.
  81. IBS and Amitiza.سندروم روده تحریک پذیر . کولیت عصبی ...

    www.youtube.com/watch?v=LU9qeUMOBbQ
    ۲ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بارگذاری توسطdonyaye pezeshki
    IBS and Amitiza سندروم روده تحریک پذیر کولیت عصبی درمان جدید : آمیتیزا Amitiza Oral Uses This medication ... What's new in prostate cancer.
  82. روده تحریک پذیر - Salamat Iran Healers Parastari.com ...

    iranhealers.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t...
    ۱۲ تیر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟ کشیدن سیگار، خوردن بعضی غذاها بخصوص بعضی میوه‏ها و سبزیجات، نوشیدن الکل یا نوشیدن کافئین‏دار یا ...
  83. مطالب قدیمی‌تر - آموزش پزشکی - بلاگفا

    saeidim2.blogfa.com/1392/04?p=2
    علل سندرم روده تحریکپذیر چیست؟کشیدن سیگار، خوردن بعضی غذاها بخصوص بعضی میوه‏ها و سبزیجات، نوشیدن الکل یا نوشیدن کافئین‏دار یا احساس فشار روحی و ...
  84. سندرم روده تحریک پذیر چیست - I Have IBS

    www.ihaveibs.com/Farsi/
    دکتر اشکان فرهادی، متخصص گوارش، من روده تحریک پذیردارم، غذا، سندرم روده تحریک پذیر، دارو علاج،، سندرم روده تحریک پذیر چیستکتاب روده تحریک پذیر،کتاب من ...
  85. سندروم روده تحریک پذیر چیست؟ | 12763 - دانلود

    matlab182.ir/?p=12763
    ۳ روز پیش - با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان مجله وزین پزشکی دکتر سلام مقاله این هفته ما به بررسی سندرم روده تحریک پذیر که به آن هم Irritable Bowel Syndrome ...
  86. توصیه ها در سندرم روده تحریک پذیر - تالار فرهنگی هنری جی تاک

    gtalk.ir/thread106093.html
    ۲ خرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - 10پست - ‏1 نویسنده
    زنانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند علائمشان در طی دوره قاعدگی بیشتر می شود. نشانه های سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ علائم اصلی سندرم روده ...
  87. [PDF](سندرم روده تحریک پذیر علئم ، عوارض ، درمان و…(مرجع کامل ...

    www.irexpert.ir/.../137656_20101014132424843efrzf4o0pf.changeto(p...
    (سندرم روده تحریک پذیر علئم ، عوارض ، درمان و…(مرجع کامل اطلعات. نشانگان روده تحریک پذیر چیست؟ نشانگان روده تحریک پذیر یا به اختصار. IBS. مشکلی است که ...
  88. سندرم روده تحریک پذیر Irritable Bowel Syndrome - پزشک شما

    yourdoctor.ir/disease/سندرم-روده-تحریک-پذیر
    سندرم روده تحریک پذیر یا (IBS)عارضه رایجی است که روده بزرگ (کولون) را تحت تاثیر قرار می دهد . سندرم روده تحریک پذیر معمولاً منجر به گرفتگی و انقباض عضلات ...
  89. [PDF]مقایسه حساسیت اضطرابی و شادکامی بیماران سندرم روده ...

    journal.fums.ac.ir/files/site1/user_files.../admin-A-10-1-22-309615d.pdf
    توسط قاسمی - ‏2012 - ‏مقالات مرتبط
    سندرم روده تحریک پذیر، حساسیت اضطرابی، شادکامی ذهنی، ویژگی های جمعیت شناختی کلمات کلیدی: مقدمه. از جمله شایع ترین اختالالت )IBS( 1سندرم روده تحریک پذیر. کارکردی روده است )1( ...... Magee E. Tell me what to eat if I have irritable bowel syn-.
  90. سندرم روده تحریک پذیر و اطلاعات تازه ای در خصوص این بیماری

    www.noonoab.ir/.../سندرم-روده-تحریک-پذیر-و-اطلاعات-تازه-ای-در-خصو...
    ۲۲ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - علل سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ کشیدن سیگار ، خوردن بعضی غذاها به خصوص بعضی میوه ها وسبزیجات ، نوشیدن الکل یا نوشیدنی های کافئین ...
  91. بیماری تحریک پذیری روده

    webavval.ir/go/2086358.html
    آنچه باید درباره بیماری روده تحریک پذیر بدانید سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ غذاهای . ... بیماری یا سندرم روده تحریک پذیر (ibs) شامل گروهی از علایم است .
  92. سندرم روده ی تحریک پذیر IBS - آپارات

    www.aparat.com/v/ZGaVm/سندرم_روده_ی_تحریک_پذیر_IBS
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندرم روده ی تحریک پذیر IBS. از ... سندرم. ۸. برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید. آشنا ... تنبلی روده و یبوست از چیست (دوبله).
  93. غذاهایی که موجب ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر می شوند

    laparoscopy.ir/update.aspx?cat=news&id=46
    جراحی لاپاروسکوپی چیست؟ ... محققان متوجه شدند که علائم سندرم روده تحریک پذیر با مصرف کربوهیدارت ها و فیبرها در غذاهای بسیار خاص، از جمله نان، سیر، پیاز، ...
  94. سندرم روده تحریک پذیر، اسپاسم روده - دکتر رهام صادقی

    www.roham.ws › فهرست انجمنهای گفتگو › سوالات پزشکی شما › گوارش
    3پست
    شما مطمئن شدید که مشکلتون روده تحریک پذیر هست ؟ ... سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ غذاهای هضم شده پس از ترک معده وارد روده کوچک شده ، سپس به روده بزرگ می روند.
  95. درمان سندروم روده ی تحریک پذیر(ای بی اس) | نسخه | مرحع ...

    noskhe.com/.../درمان%20سندروم%20روده%20ی%20تحریک%20پذیر(ای...
    بیماری سندرم روده ی تحریک پذیر علائم گمراه کننده ای دارد و می بایست مشکلات و ... با هم دیگر می توانید برای دریافتن این موضوع که عامل علایم شما چیست تلاش کنید.
  96. متخصص گوارش - فوق تخصص گوارش تهران دکتر رضادوست

    www.drrezadoost.ir/
    علایم و درمان بیماری کبد چرب چیست؟ ..... سندرم روده تحریک پذیر، کولیت عصبی (IBS) ... سندرم روده تحریک پذیر(IBS)(Irriable Bowel Syndrome) به صورت اختلال ...
  97. سندرم تحریک‌ پذیری مردانه چیست ؟ - روان - سلامت نیوز

    www.salamatnews.com › روان
    ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سندرم تحریک‌پذیری مردانه (IMS)، را می‌توان وضعیت تحریک‌پذیری شدید، خستگی، کلافگی، اضطراب و عصبانیتی که در مردان اتفاق می‌افتد و با ...
  98. بیسموت ساب سیترات در بهبود علایم بیماران مبتلا به سندرم ...

    fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=118587
    توسط مقاله نویسنده
    زمینه و هدف: سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بیماری شایع گوارشی می باشد. از عامل احتمالی این بیماری تغییر در فلور میکروبی روده و رشد بیش از حد باکتری ها می باشد.
  99. سندرم روده تحریک پذیر ibs چیست

    www.iconweb.ir/blog/سندرم-روده-تحریک-پذیر-ibs-چیست
    سندرم روده تحریک پذیر علائم ... نشانگان روده تحریک پذیر چیست؟ نشانگان روده تحریک پذیر یا به اختصار ibs مشکلی است که ... سندرم روده تحریک‌پذیر ویکی .
  100. سندرم روده تحریک پذیر ibs - ربات

    www.tehranrobotics.ir/index.php/science-and-technology/.../51-ibs
    ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - علت سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟ پزشکان هنوز در مورد یافتن علل سندرم تحریک پذیر به نتایج مشخصی دست پیدا نکرده اند . به نظر می‌ رسد در این ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.