دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس

دانلود آهنگ جدید،دانلود آهنگ ایرانی،دانلود آلبوم،دانلود آهنگ شاد و غمگین،دانلود فول آلبوم،دانلود موزیک ویدیو،دانلود فیلم،دانلود سریال،عکس بازیگران

محل ورود جبرئیل به مسجدالنبی +تصاویر

 محل ورود جبرئیل به مسجدالنبی +تصاویر

ستون مقام جبرئیل‌ این ستون کنار در خانه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیه) و در ردیف ستون‌های وُفود و محرَس قرار دارد و از آن رو به این عنوان شهرت یافت که جبرئیل‌ از آن‌جا نزد پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرود می‌آمده است.
ستون مقام جبرئیل این ستون کنار در خانه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیه) و در ردیف ستون‌های وُفود و محرَس قرار دارد و اکنون درون ضریح و در نهایت سمت شمالی حجره شریف جای گرفته و در دیدرس زائران نیست.

این ستون از ستون‌های مشهور در روضه مطهره است. گویند این ستون تا هنگام توسعه مسجد به دست قایتبای (م.887ق.) بیرون ضریح و در دسترس زائران بوده است. از این رو، دانشوران به قرار دادنش در ضریح اعتراض نمودند؛ اما اعتراض آن‌ها نتیجه نداد. این ستون از آن رو به این عنوان شهرت یافت که جبرئیل از آن‌جا نزد پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرود می‌آمده است.
«مُرَبّعَة القبر» نام دیگر این ستون است. سبب این نام‌گذاری آن است که به گزارش ابن شهرآشوب، هنگامی که امیر مؤمنان علی بن ابی‌طالب(ع) به کمک سه تن از مهاجران، عباس و فرزندش فضل و اسامة بن زید، خواست بدن شریف پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) را به خاک بسپارد، انصار از امیر مؤمنان(علیه السلام) خواستند تا یکی از آنان نیز برای دفن بدن حضرت وارد قبر شود. علی(ع) أوس بن خولی را درون قبر فرستاد.
پس از قرار دادن جسد مبارک پیامبر(صلی الله علیه و آله) در قبر، امیر مؤمنان(ع) به اوس گفت: «اُخرُج و رَبّع قبرَه: بیرون شو و قبر را چهار گوشه ساز.» وجه دیگر این نام آن است که این ستون درون شبکه‏ای جای گرفته که قبر چهار گوشه پیامبر در آن قرار دارد. این ستون در رکن شمال غربی مربّعة القبر و به ادعای صبری پاشا میان دو استوانه وفود و مربعة القبر جای گرفته و در خانه فاطمه(س) کنار آن بوده است. بر پایه گزارش‌هایی، در این مکان، عروسی حضرت فاطمه(س) رخ داده است. از این رو، «استوانة المَعْرَس» نیز نامیده شده است. اکنون این ستون درون شُبّاک (پنجره‌ها) قرار دارد و مردم از تبرک جستن به آن که مستحب شمرده شده ، محروم هستند.در فضیلت این مکان، در روایتی مشهور آمده که پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) 40 روز با نهادن دست مبارکش بر چارچوب در، می‌فرمود: «السّلام علیکم یا أهل البیت» و بدین سان، بر فاطمه(س) و علی(ع) و حسنین(ع) درود می‌فرستاد.
سپس آیه تطهیر: {إِنَّما یُرِیدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهِیراً...} (احزاب/33، 41) را تلاوت می‏کرد. به روایتی دیگر، رسول خدا هر روز درِ خانه فاطمه(س) و علی(ع) را می‌زد و می‌فرمود: «الصلاة، الصلاة.»

///

///

///

///

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.